Studiile de masterat pot fi solicitante și obositoare, mai ales dacă te încadrezi în ,,tabăra” majoritară de studenți care își continuă studiile în paralel cu un loc de muncă cu normă întreagă. Dacă vrei să ajungi un expert în domeniul de interes studiat, e nevoie de devotament, ambiție și multă muncă pentru a trece cu bine peste deadline-uri, dar și a deprinde abilități folositoare în viitoarea carieră. Înveți sute de pagini de elemente teoretice, citești sute de slide-uri Powerpoint și mergi la zeci de ore de seminare și cursuri pe semestru, dar oare e asta suficient? Cu siguranță suntem de acord că, de cele mai multe ori, nu. E nevoie și de o parte practică.
În cadrul masterului de Managementul Proiectelor din cadrul Facultății de Economie și Administrare a Afacerilor din Iași, la disciplina Managementul Evenimentelor Speciale studenții de an terminal sunt puși în fața unei provocări nemaiîntâlnite până în acel semestru: implementarea, în echipe, a unui eveniment real. În prima parte a semestrului, sub îndrumarea domnului dr. Marius Alexa, aceștia deprind cunoștințe teoretice referitoare la tehnici și bune practici în cadrul managementului de evenimente, urmând ca mai apoi să le aplice în propriul eveniment.
Primul eveniment din cele șapte programate s-a desfășurat în data de 26 aprilie, ora 18:00, în incinta FEAA: un workshop de Origami pentru începători. Desfășurat într-o sală de conferințe transformată într-un adevărat atelier de creație, evenimentul a adunat oameni curioși să exploreze arta japoneză a plierii hârtiei. Trei studenți au organizat, pas cu pas, tot evenimentul: de la ales subiectul, valorizând hobby-ul unuia dintre ei, până la găsit sală și manageriat încadrarea în timp. Pe parcursul unei luni, au planificat numărul ideal de participanți, tutorialele oferite în cadrul workshopului astfel încât să atingă nevoile tuturor, premiile de participare, nevoia de concurs cu premii bonus, necesarul de materiale și de sponsori, toate acestea ținând cont de lucrurile învățate la seminar. Acesta a fost promovat în mediul online prin intermediul materialelor grafice distribuite de organizatori în rândul cunoștințelor, dar și pe diferite gruprui de Facebook sau față în față. Înscrierile s-au realizat pe bază de formular online.
Publicul țintă a fost format din tineri cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, numărul maxim de participanți fiind 30. La implementare au fost prezente 29 de persoane. Unul din organizatori a stat la ușă cu lista de persoane înscrise și i-a întâmpinat, ghidându-i unde să se așeze. Au fost achiziționate gustări și băuturi pentru confortul maxim al participanților, iar fiecare a primit un goodie bag (a conținut stickere, bomboane, rățuște din rășină). Un alt organziator a fost trainerul workshopului, prezentându-le, pe rând, în cele două ore cum să realizeze două modele simple individual, urmând ca la sfărșit să creeze în echipă unul ceva mai complicat 3D (având instrucțiuni și suport în caz de nevoie). Prima echipă care a finalizat modelul 3D a câștigat câte un premiu. S-au realizat fotografii pe toată durata evenimentului pentru ca participenții să le primească aminitre.
Sponsorul acestui eveniment, cu ajutorul căruia s-au putut procura toate materialele necesare este brandul Fenizi, un magazin online fashion ce se va ocupa cu vânzarea de haine cu diverse modele originale. Antreprenorii urmează să lanseze site-ul și au folosit evenimentul ca modalitate de promovare a muncii lor – sigla a fost pusă pe badge-uri și pe afișe, menționându-se și în cadrul evenimentului rugămintea de a-i suține pe rețelele de socializare create (Instagram, Facebook, X, Tiktok și Threads, sub denumirea de feniziofficial).
Pe tot parcursul evenimentului, sala a fost plină de expresii faciale ce duceau de la confuzie la extaz, iar la sfârșit sala a fost plină de bucățele de hârtie colorată ce și-au îndeplinit scopul. Nu a fost doar despre a face păsări sau flori; acest workshop a fost mai mult decât atât pentru echipa de organizare. A fost despre procesul de învățare prin acțiune și aplicarea abilităților de management a proiectelor într-un mod neconvențional. Ținând cont de feedbackul verbal oferit de participanți, dar și de cel scris în formularul de feedback, evenimentul a fost unul reușit iar foarte mulți dintre participanți ar repeta experiența.
Organizatorii au fost, de asemenea, mulțumiți de rezultatele evenimentului, iar acesta le-a crescut încrederea în propriile abilități ce țin de managementul unui eveniment reușit. Teoria s-a îmbinat cu practica, întipărind cunoștințele mai ușor în mințile studenților implicați.
Bănică Mădălina-Elena
Ceobanu Daniela Georgiana
Lomoră Laurențiu
Master MP21
Lasă un răspuns