Un număr tot mai mare de organizații integrează sustenabilitatea în strategia lor de afaceri – realizând că se pot descurca bine făcând bine.
Scopul unei strategii de afaceri sustenabile este de a avea un impact pozitiv asupra societății și mediului. Atunci când companiile nu își asumă responsabilitatea, se poate întâmpla contrariul, ceea ce duce la probleme precum degradarea mediului, inegalitate și nedreptate socială.
Dincolo de a ajuta la reducerea acestor provocări globale, sustenabilitatea poate conduce la succesul afacerilor. Câțiva investitori folosesc astăzi măsurile de mediu, sociale și guvernanță (ESG) pentru a analiza impactul etic și practicile de sustenabilitate ale unei organizații. Investitorii privesc factori precum amprenta de carbon a companiei, consumul de apă, eforturile de dezvoltare a comunității și diversitatea consiliului.
Cercetările arată că companiile cu ratinguri ESG ridicate au un cost mai mic al datoriei și al capitalurilor proprii și că inițiativele de sustenabilitate pot contribui la îmbunătățirea performanțelor financiare în timp ce favorizează sprijinul public.