Pentru început, în vederea realizării proiectului Business Model Canva, echipa BizNovators și-a ales ca studiu de caz afacerea ICG Center. Ca prim pas al cercetării afacerii, am făcut un research colectiv pentru a afla care este activitatea acesteia, stabilind apoi direcția de lucru. Prin metoda brainstorming-ului am analizat principalele componente ale business-ului, prioritizând o serie de elemente principale.
Plecând de la propunerea de valoare, am reușit să identificăm segmentele de clienți cărora li se adresează afacerea, concentrându-ne pe nevoile acestora. În continuare, am explorat în detaliu zona de canale de distribuție și comunicare utilizate de ICG Center, evaluând modul în care acestea contribuie la generarea de venituri și la consolidarea relației cu clienții. Pentru a organiza mai bine informațiile și pentru a păstra o coerență între elementele analizate, am utilizat post-it-uri colorate, conectând diferitele elemente din fiecare chenar. A fost urmată o ordine sistematică, respectând direcția acelor de ceasornic, pentru a ne asigura că oferim destulă atenție fiecărei componente în parte a canvas-ului și că stabilim corelații clare între ele. Acest proces ne-a permis să vizualizăm mai bine ansamblul și să completăm o parte esențială a proiectului, subliniind importanța unei abordări structurate și organizate pentru a crea o imagine aproapiată realității în ceea ce privește modelul afacerii.
Sub presiunea timpului, prima etapă s-a încheiat cu structura costurilor afacerii, fiind completate aproximativ trei sferturi din șablon cu informațiile și cunoștințele fiecărui membru al echipei. În această primă etapă a fost esențială cooperarea între membrii echipei pentru a identifica diverse opinii, respectiv pentru a stabili stadiul actual al afacerii, întrucât informațiile disponibile pe internet au fost limitate. Ulterior a fost necesară o cercetare mai aprofundată a acestui business în vederea determinării sectoarelor funcționale.
Această fază incipentă a fost benefică fiecăruia dintre colegi, fapt ce reiese din entuziamul cu care au fost realizate sarcinile propuse într-un timp scurt:
„În partea inițială a proiectului de Business Model Canvas, am început printr-o sesiune de brainstorming în care am adunat idei și perspective diferite. Toți am venit cu sugestii legate de segmentele de clienți, propunerea de valoare și canalele de distribuție. Această etapă a fost esențială pentru a identifica oportunitățile și provocările pe care le putem întâmpina. După brainstorming, am formulat o strategie clară bazată pe informațiile adunate. Această etapă a proiectului a adus o energie creativă iar colaborarea cu colegii a fost foarte stimulativă.” – Mihai Avădăni
„Am încurajat participarea activă, astfel încât fiecare dintre noi să aducă o perspectivă diferită. După ce am discutat propunerile, fiecare a ieșit pe rând pentru a lipi post-it-uri pe tablă, construind împreună Modelul Business Canvas. Această abordare a făcut ca toți să ne simțim implicați și să contribuim în mod egal la conturarea proiectului.” – Estera Lazăr

Lasă un răspuns