• Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube
  • ALUMNI
  • DOCTORAT
  • UAIC

CORP

Institutul de Guvernanță Corporativă și Sustenabilitate

  • NOUTĂȚI
  • DESPRE NOI
    • Înființare
    • Misiune
    • Obiective
  • ECHIPĂ
  • GRANTURI ȘI PROIECTE
    • Competiția de Inovare Deschisă pentru Modele de Afaceri 2024
      • Noutăți proiect BMOIC
      • Cardneto
      • BizNovators
      • Echipa colorată
      • KPI
      • Inovatorii
      • 4D Thinking
  • EVENIMENTE
  • CONTACT

12 decembrie 2024

BizNovators-Capitolul 1: Faza preliminară

Pentru început, în vederea realizării proiectului Business Model Canva, echipa BizNovators și-a ales ca studiu de caz afacerea ICG Center. Ca prim pas al cercetării afacerii, am făcut un research colectiv pentru a afla care este activitatea acesteia, stabilind apoi direcția de lucru. Prin metoda brainstorming-ului am analizat principalele componente ale business-ului, prioritizând o serie de elemente principale.
Plecând de la propunerea de valoare, am reușit să identificăm segmentele de clienți cărora li se adresează afacerea, concentrându-ne pe nevoile acestora. În continuare, am explorat în detaliu zona de canale de distribuție și comunicare utilizate de ICG Center, evaluând modul în care acestea contribuie la generarea de venituri și la consolidarea relației cu clienții. Pentru a organiza mai bine informațiile și pentru a păstra o coerență între elementele analizate, am utilizat post-it-uri colorate, conectând diferitele elemente din fiecare chenar. A fost urmată o ordine sistematică, respectând direcția acelor de ceasornic, pentru a ne asigura că oferim destulă atenție fiecărei componente în parte a canvas-ului și că stabilim corelații clare între ele. Acest proces ne-a permis să vizualizăm mai bine ansamblul și să completăm o parte esențială a proiectului, subliniind importanța unei abordări structurate și organizate pentru a crea o imagine aproapiată realității în ceea ce privește modelul afacerii.
Sub presiunea timpului, prima etapă s-a încheiat cu structura costurilor afacerii, fiind completate aproximativ trei sferturi din șablon cu informațiile și cunoștințele fiecărui membru al echipei. În această primă etapă a fost esențială cooperarea între membrii echipei pentru a identifica diverse opinii, respectiv pentru a stabili stadiul actual al afacerii, întrucât informațiile disponibile pe internet au fost limitate. Ulterior a fost necesară o cercetare mai aprofundată a acestui business în vederea determinării sectoarelor funcționale.
Această fază incipentă a fost benefică fiecăruia dintre colegi, fapt ce reiese din entuziamul cu care au fost realizate sarcinile propuse într-un timp scurt:
„În partea inițială a proiectului de Business Model Canvas, am început printr-o sesiune de brainstorming în care am adunat idei și perspective diferite. Toți am venit cu sugestii legate de segmentele de clienți, propunerea de valoare și canalele de distribuție. Această etapă a fost esențială pentru a identifica oportunitățile și provocările pe care le putem întâmpina. După brainstorming, am formulat o strategie clară bazată pe informațiile adunate. Această etapă a proiectului a adus o energie creativă iar colaborarea cu colegii a fost foarte stimulativă.” – Mihai Avădăni
„Am încurajat participarea activă, astfel încât fiecare dintre noi să aducă o perspectivă diferită. După ce am discutat propunerile, fiecare a ieșit pe rând pentru a lipi post-it-uri pe tablă, construind împreună Modelul Business Canvas. Această abordare a făcut ca toți să ne simțim implicați și să contribuim în mod egal la conturarea proiectului.” – Estera Lazăr

Scris de rares / BizNovators

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recente

  • 145 de studenți UAIC înrolați în cursurile Google AI Essentials & Prompting Essentials – înscrierile continuă până pe 31 august!
  • Peste 90 de studenți UAIC deja înrolați în cursurile Google AI Essentials & Prompting Essentials!
  • Actualizare privind accesul la cursurile Google AI Essentials și Prompting Essentials, prin parteneriatul Junior Achievement România – Google – Coursera
  • Acces gratuit pentru studenți la cursurile Google AI Essentials și Google Prompting Essentials, prin parteneriatul Junior Achievement România – Google – Coursera
  • Institutul CORP, vocea sustenabilității românești la EXPO Osaka 2025

Comentarii recente

  • Pilipenco la Acces gratuit pentru studenți la cursurile Google AI Essentials și Google Prompting Essentials, prin parteneriatul Junior Achievement România – Google – Coursera
  • Olievschi la Acces gratuit pentru studenți la cursurile Google AI Essentials și Google Prompting Essentials, prin parteneriatul Junior Achievement România – Google – Coursera
  • Anastasia la Institutul CORP, vocea sustenabilității românești la EXPO Osaka 2025
  • Ducu Dudanu la Institutul CORP, vocea sustenabilității românești la EXPO Osaka 2025
  • Horomnea Emil la Echipa BizNovators – Câștigătoarea competiției „Business Models Open Innovation Competition 2024”

Copyright © 2025 · INSTITUTUL DE GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI SUSTENABILITATE


Acest website a fost construit în cadrul proiectului Institute of Corporate Governance and Sustainability. Un proiect derulat în cadrul programului Universitatea Antreprenorială, finanțat de către Romanian-American Foundation